Rolls-Royce Phantom: Nová generace nejluxusnější limuzíny

Čtěte více: Auta
Vydáno: 4. 10. 2017  /   Aktualizováno: 4. 10. 2017
Rolls-Royce Phantom: Nová generace nejluxusnější limuzíny
Nejluxusnější sériově vyráběná limuzína světa se dočkala nové generace!

Slovíčko sériově je potřeba u Rolls-Royce Phantom brát trochu s rezervou, protože prakticky každé auto je kompletováno ručně vybraným týmem techniků a na zvláštní objednávku. Nicméně například platforma je pro všechny kusy shodná a stejně tak části karoserie. Takže se vlastně jedná o sériovou výrobu.

Zatímco minulá generace Phantomu byla založena na BMW řady 7 E66, nový Phantom má vlastní celohliníkovou platformu a s novým BMW řady 7 nemá společného skoro nic. Britská automobilka slibuje vyšší tuhost, díky natáčení zadní nápravy vyšší stabilitu a lepší ovladatelnost, ale klientelu, která zřejmě bude především sedět vzadu, zajímá hlavně to, jak je na tom komfort. Rolls-Royce říká, že nový Phantom bude nejtišší auto se spalovacím motorem na světě. Použito je třeba 130 kg dodatečné zvukové izolace.

Pod kapotou nového Phantomu se usadil V12 o tradičním objemu 6,75 litru. Poprvé ale dostal přeplňování. Rolls-Royce dříve uváděl v tabulce výkonů slovíčko dostatečné, přesná hodnota dnes zní 571 koní a 900 Nm. Ano, to jsou dostatečné hodnoty. O přenos síly na zadní nápravu se stará osmistupňový automat ZF.

Rolls-Royce začal pro nový Phantom nabízet program The Gallery, ve kterém si necháte interiér navrhnout od známých umělců a designérů. Pokud jde o použité materiály, zapomeňte na plast. Ve Phantomu je jen pravá kůže, kámen, sklo, opravdové dřevo a dokonce můžete mít i peří.

Phantomu nechybí moderní asistenční systémy a třeba laserové světlomety s dosvitem 600 m. Jezdí na 22" kolech, ale drncat nebude, protože aktivní podvozek čte stav silnice před autem a na nerovnosti ho připraví dopředu. Podle tradice se nikde nemluví o ceně, protože pokud se na ni ptáte, nemůžete si Rolls-Royce dovolit.

Auta
Asi vás nepřekvapí, že i Jaguar a Land Rover si pro budoucnost představují auta, která vlastně nebudete (a ani nebudete chtít) řídit. A vlastně je ani nebudete vlastnit, budete se o ně pěkně dělit s ostatními, protože tak je to přece lepší. Aspoň to tedy všichni říkají... Takže auto pro druhou polovinu 21. stolet... (Pokračování...)
Auta
Citroën C3 Aircross si bere designové prvky ze staršího konceptu Mehari, a pokud se ptáte na techniku, asi vás nijak nepřekvapí, že se pod originální karoserií ukrývají vnitřnosti Citroënu C3 a příbuzných vozů z koncernu PSA Peugeot-Citroën. Základem je zážehový tř... (Pokračování...)
Auta
Alcraft se mimo jiné věnuje například výrobě doplňků, převážně pro britské vozy. Nyní se však chystá na auto jako takové. Během dvou let bychom měli vidět první předprodukční prototypy elektromobilu, na jehož vývoji se podílejí bývalí inženýři Morganu, Toyoty, Daewoo a Michelinu... (Pokračování...)
Auta
Pod kapotou modernizovaného „zetka“ zůstává atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní, který může být párován s klasickou přímo řazenou převodovkou s upravenou odolnější spojkou od společnosti Exedy a automatickými meziplyny, nebo se sedmistupňov... (Pokračování...)
Auta
Jediné, co nově označeným modelům zůstane, bude kombinace písmen TDI nebo TFSI pro vznětový, respektive zážehový motor. Asi není tajemstvím, že se jedná o zvyk především z Číny, ale Audi se trochu ostýchá to veřejně přiznat. Je potřeba si ale připustit, že Čína je nesmírně důležit... (Pokračování...)
Auta
Od běžné i3 se verze i3s liší silnějším elektromotorem, který má místo 170 koní a 250 Nm hned 184 koní a 270 Nm. Na „stovku“ zrychlí o 0,4 sekundy rychleji, tedy už za 6,9 sekundy. Stejně jako pro běžnou verzi si i do i3s můžete objednat zážehový dvouválec jako generátor pro... (Pokračování...)