Na Ringu v Caterhamu na sedadle spolujezdce.

Čtěte více: Blogy
Vydáno: 26. 9. 2011  /   Aktualizováno: 26. 9. 2011
Na Ringu v Caterhamu na sedadle spolujezdce.
Nazdárek, o uplynulém víkendu jsem zažil opravdové motoristické orgie tak jsem myslel, že bych se o zážitek podělil s dalšími paky, které vyhazují peníze za ty vaše plátky...

S bráchou jsme se rozhodli jet provětrat jeho BMW M3 sedan na Nurburgring. Já jsem tu byl poprvé, bratr měl odjeto asi pět kol. Nurburgring je automobilový ráj a psycho zároveň. Je to 22 kilometrů dlouhá okreska vedoucí lesem, se 72 zatáčkami. Ale co je nejšílenější, má převýšení přes 300 metrů. To znamená, že jsou tam padáky dolů, kde se jede 200 kila a na konci je vracečka, kde můžete tak 60 a pak zase dlouhé stoupání do kopce. Když si ho párkrát projedete tak si uvědomíte, jak je jeho přezdívka zelené peklo výstižná. K vidění je tu spousta em trojek, porsche, nissany gt-r, ale i golfy první generace, kde je jen rám a sedadlo řidiče a proti místním borcům, kteří je řídí, nemáte nárok. Ringu ale dominují 911 GT3 nebo GT3 RS. V momentě, kdy jedete s největším nasazením, se kolem vás někde v zatáčce protáhne s hromovým burácením GT3 a zmizí v dálce. Tu a tam někdo jede v klidu při pravé straně, a když vidí za sebou rychlejší auto, dá ohleduplně pravý blinkr.
Většina lidí ale jezdí rychle a to tak, že hodně. Věcí, která mně příjemně překvapila, je (až na pár blbců) ohleduplnost a celkově pozitivní atmosféra, která na okruhu i na parkovištích panuje. Postupně se sžíváme s okruhem a zvyšujeme tempo. 420 koní ve spojení se sedmistupňovou sekvencí cvičí s em třetí hodně dobře. Postupně ale taky zjišťujeme limity auta. Jsou jimi hlavně váha skoro 1700 kg a sériové pneumatiky. Naše ega se musela smířit i s tím, že nás smázly asi tři různé renaulty megane rs. Nebudeme ubírat kredit jejich pilotům, ale svoje také dělá váha, která dělá z meganu o tři metráky lehčí auto než je em3 a to, že megane rs je zkrátka asi hodně povedené auto.
No ale teď to hlavní. Po čtyřech kolech si jdeme dát drink do místního baru. A najednou vidíme, jak na parkoviště přijíždí caterham a v něm sedí editor našich oblíbených časopisů speed a autocar Honza Červenka. Jdeme s ním prohodit pár slov, on se na nás sympaticky šklebí, a jestli nechceme svézt. Vzhledem k tomu, že můj bratr po katu touží celý život, sedá si vedle Honzy a vyráží na trať. Když se po chvíli vrací s pusou od ucha k uchu, nabízí Honza svezení i mně. Beru si helmu, zapíná mi pásy a jde se na to...

Autor: 
Ondřej Štědrý
Blogy
Na večerní party nenechal odhalený vůz nikoho na pochybách, že se jedná o převratný model v mnoha směrech, vyplňující místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover tak zacílila na nový segment zákazníků. Základní cena vozu startuje na 1 559 569,- Kč. Přestože... (Pokračování...)
Blogy
Podtitulem letošních Legend je italský design, co konkrétně od toho mají návštěvníci čekat? Chystáme prezentaci pěti hlavních italských designerských studií a jejich prací, abychom návštěvníkům ukázali, která auta pro které automobilky připravila. Např... (Pokračování...)
Blogy
Samolepkou TESTOVÁNO PRO SPEED jsou nyní označeni naši testovací jezdci. Vyfoťte některého z nich v akci, fotku nahrajte do komentářů na Facebooku Speedu a my nejlepší fotografii odměníme volným voucherem do kina pro dva. (Pokračování...)
Blogy
Blogy
Jak statistiky celý rok naznačovaly, nejsilnějšími třemi značkami českého trhu za uplynulých 12 měsíců jsou Škoda, Hyundai a Volkswagen. Dle údajů společnosti Médea Research prodala Škoda 78 765 vozů, za ní následují Hyundai s 20 496 vozy a Volkswagen, kterému se podařilo prodat 16 982 vozů. Na dal... (Pokračování...)
Hyundai
Blogy
Stačí jen, abyste vytvořili maximálně 3 minuty dlouhý klip zaměřený na přednosti vozů Hyundai, vyplnili soutěžní formulář a pak už jen doufali, že se váš příspěvek bude líbit porotě. Důležitá je nejen kvalita recenze, ale také originalita. Přihlásit do soutěže můžete i více příspěvků, abyste... (Pokračování...)